Tornem a Torre Jussana per explicar a les entitats com organitzar esdeveniments
Què s’ha de tenir en compte per organitzar un esdeveniment? Quins són els passos a seguir des de la idea inicial fins a la seva execució? D’aquestes i d’altres qüestions relacionades amb el món dels esdeveniments hem parlat amb les entitats aquest mes de maig, a la formació del Centre de Serveis a les Associacions Torre Jussana. Ja és el tercer any que Torre Jussana compta amb TASCA per impartir aquest taller, que té per objectiu oferir a les entitats pautes i eines per organitzar qualsevol tipus d’acte.
El taller va oferir una visió general del procés d’organització d’un esdeveniment, des de la seva conceptualització fins a la seva execució, fent un repàs dels temes clau i els elements a tenir en compte en la seva planificació. Durant dues sessions, hem treballat qüestions com la importància de les fases d’ideació o del postesdeveniment, com elaborar un cronograma, la definició i gestió de públics o els aspectes a tenir en compte en la logística de l’acte, entres d’altres. El curs va finalitzar amb una sessió a càrrec de l’equip tècnic de la Secretaria Barcelona+Sostenible, que va presentar als participants experiències d’èxit i recursos per organitzar esdeveniments sostenibles.
Enguany el taller ha comptat amb una gran diversitat d’entitats, des d’associacions molt petites o acabades de néixer fins d’altres molt consolidades amb projectes de gran abast, generant un interessant i enriquidor intercanvi d’experiències entre totes.