Uns MEMS que creuen fronteres
El passat 27 d’abril TASCA, de la mà de Plataforma per la Llengua i l’Institut Ramon Llull, vam dur a terme un taller on-line de Mems en català dirigit a alumnes de les universitats de Cardiff, Bristol i Sheffield que estudien català.
El taller ens va portar a reflexionar sobre la relació entre llengua, cultura i humor i va permetre a l’alumnat practicar el català d’una manera distesa i divertida. Entre riures vam analitzar les claus de l’èxit dels mems a les xarxes i vam aprendre també que aquests poden servir com una eina molt útil per llançar missatges de crítica política o social. En paral·lel, vam sentir en primera persona com els mems poden connectar ràpidament amb les nostres emocions.
Després d’una estona d’anàlisi i reflexió conjuntes, vam oferir alguns consells que cal tenir en compte quan volem iniciar-nos a crear els nostres propis mems: si connecten amb la nostra realitat sociocultural els entendrem millor i ens faran més gràcia, han de ser fidels a l’actualitat, poden reflectir aspectes de la nostra vida quotidiana, podem partir d’experiències pròpies, la ironia acostuma a ser una bona aliada, etc.
La segona part del taller va estar destinada a què cadascú creés els seus mems i els compartíssim. El resultat va ser digne de noves rialles. Si ho voleu comprovar, ben aviat trobareu alguns exemples publicats a l’Instagram @memsencatala que impulsa Plataforma per la Llengua.