Lliurament dels premis Punt de Llibre a ritme de blues
El passat dimecres 18 d’abril, el Museu del Disseny de Barcelona va acollir el lliurament dels premis Punt de Llibre 2018, convocatòria en què han participat 3.360 alumnes de 46 centres educatius de Barcelona. Els guanyadors i guanyadores dels premis de l’edició d’enguany van ser els grans protagonistes de l’acte, conduït per l’actriu Mònica Pérez.
Durant l’acte es van donar a conèixer els 14 dissenys guanyadors i 14 finalistes, elaborats per l’alumnat participant en aquesta activitat del programa ‘El comerç i les escoles’. Infants i joves premiats van recollir els seus guardons de la mà del regidor de Turisme, Comerç i Mercats, Agustí Colom, que va presidir l’acte. L’esdeveniment va comptar, també, amb un gran component musical, amb les actuacions plenes d’humor del grup de blues Doo Wop Club.
L’acte va comptar amb la participació de més de 200 persones, entre els quals hi havia infants i joves dels centres educatius implicats en el programa educatiu ‘El comerç i les escoles’, així com amb el professorat, les famílies, els comerços participants i altres institucions col·laboradores en el programa educatiu del Departament de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona. A més, els nens i nenes han pogut veure els seus dissenys en grans dimensions, en la mostra dels punts de llibre guanyadors que es va exposar al vestíbul.
ELISAVA també ha tingut enguany una gran presència a l’acte, per la seva participació en el jurat del Premi Punt de Llibre i en reconeixement a la seva col·laboració amb el programa educatiu en el marc del projecte europeu Decoding European Creative Skills. A més, els i les assistents a l’acte van poder visitar l’exposició ‘Design Does. Allò que el disseny fa’, una mostra interactiva sobre la creativitat i com el disseny dóna forma als reptes globals de la nostra societat, coproducció d’ELISAVA i el Museu del Disseny.
El Premi Punt de Llibre és un reconeixement a l’esforç i la creativitat dels i les alumnes participants, que plasmen en un punt de llibre la seva visió del comerç de proximitat. Com cada any, els dibuixos guanyadors han inundat la ciutat en forma de 500.000 punts de llibre, distribuïts a les botigues dels eixos comercials de Barcelona en motiu del Dia de Sant Jordi.