Salta al contingut

La promoció del comerç emblemàtic i intercultural, un repte de ciutat

Com preservem la singularitat del comerç emblemàtic? Com potenciem el comerç intercultural? Aquests són els dos reptes que la Direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona ha llançat a l’alumnat d’ELISAVA, en el marc del projecte europeu Decoding European Creative Skills. Els i les estudiants d’ELISAVA han estat treballant durant aquest mes de gener en l’elaboració de propostes creatives per abordar aquests reptes en l’àmbit del comerç de proximitat.

Així, el comerç emblemàtic i la interculturalitat al comerç de proximitat són les dues temàtiques que la Direcció de Comerç ha volgut treballar amb els futurs professionals del disseny. D’una banda, per preservar la singularitat dels comerços emblemàtics de la ciutat a través del talent i la creativitat dels joves. D’altra, per millorar la percepció de la qualitat del comerç intercultural a través de la cooperació amb el comerç local de proximitat.

Decoding European Creative Skills és un projecte liderat per ELISAVA, en col·laboració amb la Technische Universiteit Eindhoven i la Fachhochschule Salzburg University of Applied Sciences per a la investigació de les competències necessàries per afrontar els reptes professionals del disseny del segle XXI. En el projecte participen organitzacions, com la Direcció de Comerç de Barcelona, que plantegen reptes reals als joves professionals amb l’objectiu que l’alumnat experimenti i analitzi les diferents fases del procés creatiu.

Després d’una fase de treball per equips per analitzar els reptes proposats per la Direcció de Comerç, la Xarxa Ambiental i Eurecat, el 22 de gener l’alumnat va presentar les seves conclusions i propostes ben interessants a les organitzacions participants.

Configuració de cookies