Jornades d’innovació pedagògica. Una mirada calidoscòpica
Calidoscòpica per què? Doncs perquè creiem que una de les claus de la innovació en l’educació està en com nosaltres mateixos veiem el món. I si ens el mirem amb diferents “miralls” i “colors”, els efectes es multipliquen! I aquest és l’efecte multiplicador que van tenir les Jornades d’Innovació Pedagògica, que es van celebrar el passat 26 i 27 de maig al CosmoCaixa, impulsades pel Departament d’Ensenyament i en les quals TASCA va col·laborar en l’organització i creació d’alguns dels elements de les jornades.
Van ser molts els representants de centres educatius que van assistir a les Jornades, fos per escoltar o per compartir les seves experiències en relació a la innovació educativa. El primer dia va començar amb un diàleg entre la consellera d’Ensenyament i el secretari de Polítiques Educatives, seguit d’una conversa sobre els diversos camins de la innovació entre Jaume Carbonell i Jaume Barberà, i es va tancar amb una taula rodona composta per directors i directores de centre educatius.
El segon dia de la trobada va estar dedicat principalment a la presentació en primera persona de les experiències del professorat. Els ponents van compartir quines són les necessitats que els han portat a posar en marxa els seus projectes innovadors, com ho han fet per tirar-los endavant i com es poden transferir les seves experiències a altres centres educatius que ho vulguin posar en pràctica. Els espais d’experiències van estar precedits per la benvinguda per part de la directora general d’Educació Infantil i Primària i per una taula rodona sobre equitat i qualitat pedagògica, amb diversos representants de la comunitat educativa. Les jornades van concloure amb un vídeo que recollia la veu de l’alumnat sobre la innovació educativa i amb el discurs de cloenda de la directora general d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.