Salta al contingut

Acompanyem els equips amb Fil a l’Agulla i altres professionals expertes en facilitació i gestió de conflictes

Quatre dels equipaments socioculturals gestionats per TASCA i també l’equip de coordinació d’oficina hem participat en un procés d’acompanyament amb Fil a l’Agulla i altres professionals expertes per millorar la cohesió, la gestió de conflictes i la presa de decisions, així com les situacions que generen tensió dins dels equips.

acompanyament

El treball en equip és la clau per impulsar projectes sòlids i transformadors, però també suposa un repte diari. Liderar projectes socioculturals en entorns canviants, tirar endavant iniciatives amb recursos limitats i afrontar tensions o dificultats internes és part del dia a dia de les professionals que treballen a TASCA. La implicació de les persones és essencial per fer-ho possible, però el compromís amb la qualitat també ens porta a buscar eines per millorar la gestió de les relacions, la cohesió i la presa de decisions.

A TASCA, comptem amb equips repartits en diferents equipaments i projectes socioculturals, que assumeixen aquests reptes amb responsabilitat i compromís. Per obrir una altra via de suport en aquesta gestió i reforçar la seva tasca diària, durant els últims mesos, hem impulsat accions d’acompanyament en alguns equips amb professionals expertes en facilitació, cohesió, gestió de conflictes i lideratges.

Quatre dels espais joves i centres cívics que gestionem, així com l’equip de coordinació de TASCA oficina, hem pogut comptar amb l’acompanyament de les persones especialistes de Fil a l’Agulla, que ha dinamitzat diverses sessions amb cada servei per millorar la cohesió, la gestió de conflictes, la presa de decisions i les situacions que generen tensió dins els equips. Aquests acompanyaments han tingut l’objectiu de millorar el benestar de les persones que formen part del projecte i que el tiren endavant amb la màxima qualitat.

A més dels reptes interns propis de la dinàmica d’equip, les nostres professionals es troben a primera línia d’atenció a la ciutadania, en espais joves, centres cívics, centres de gent gran i tot tipus d’equipaments de proximitat. Aquesta realitat implica gestionar dinàmiques complexes, situacions de conflicte i, en alguns casos, tensions derivades del creixement de desigualtats socials. L’impacte directe de les necessitats i problemàtiques de les persones usuàries pot afectar el benestar personal i la relació amb la feina, per això també hem impulsat accions d’acompanyament específiques per acompanyar en situacions d’estrès i conflicte puntuals, per garantir un entorn laboral més saludable i sostenible per tot l’equip.

 

Configuració de cookies