viurebe_web

Caixafòrum Barcelona ha estat l’escenari per a la presentació de les conclusions d’un estudi impulsat per la Fundació Bancària “la Caixa” i Matia Fundazioa sobre l’impacte del programa ‘Viure bé, sentir-se millor’ en els seus participants. La investigació s’ha desenvolupat al llarg de 9 mesos a diferents EspaiCaixa, amb l’objectiu d’analitzar l’impacte d’aquest itinerari i les diferències respecte d’altres activitats que s’ofereixen en aquests espais de gent gran. Durant l’acte s’ha fet el retorn als participants en l’estudi, que també han rebut els seus informes individualitzats.

Concretament, l’estudi va implicar la generació i el seguiment de dos tipus de grups a diferents centres de gent gran de la Fundació Bancària “la Caixa”. D’una banda, alguns dels grups van participar en activitats relacionades amb l’exercici físic, com ara ioga o gimnàstica passiva. D’altra banda, els altres grups han participat en els itineraris del cicle ‘Viure bé, sentir-se millor’, un programa d’activitats que té com a objectiu que les persones grans puguin desenvolupar un projecte de vida que els afavoreixi el benestar personal, a través d’un conjunt de coneixements, estratègies, tècniques i habilitats psicoemocionals que contribueixen a la millora i el desenvolupament personal.

L’objectiu de la investigació era estudiar l’impacte que el programa ‘Viure bé, sentir-se millor’ té en els participants, i determinar les diferències que implica participar en les propostes d’aquest itinerari o en d’altres activitats. Segons els resultats de l’estudi, els participants en ambdós tipus d’activitats obtenen beneficis notables, tot i que els del programa ‘Viure bé, sentir-se millor’ han mostrat millores en un major número d’àrees i variables avaluades, i amb més intensitat. Així, l’estudi ha pogut constatar la capacitat que té el programa d’implementar canvis i millorar la qualitat de vida i desenvolupament personal de les persones grans.

TASCA s’ha encarregat de la coordinació de l’equip de professionals implicats en l’estudi, així com de les tasques de gestió i dinamització que se n’han derivat. Per exemple, per garantir la continuïtat dels participants al llarg de tot el curs escolar, s’han implementat una sèrie de mecanismes de fidelització, com ara seguiment telefònic, sortides culturals o visites periòdiques dels equips de coordinació de l’estudi. Així, a més de l’avaluació continuada que ja fa habitualment l’equip de dinamització, s’han realitzat avaluacions individuals en 4 moments diferents del curs per tal de recollir les dades necessàries per fer-ne l’explotació i extreure’n conclusions.