diversitat_web

Més de 1.300 alumnes de secundària han participat en el Dia de la Diversitat 2015, celebrat a l’Espai Jove la Fontana el passat 9 i 10 de novembre. Joves de tota Barcelona, d’entre 12 i 18 anys, van participar d’aquesta jornada d’activitats de foment, sensibilització i educació dels drets humans, que posa en relació l’alumnat amb entitats referents a la ciutat de Barcelona dedicades a la defensa dels drets humans.

El Dia de la Diversitat és un projecte impulsat per la Regidoria de Cicle de Vida, Feminismes i LGTBI, en col·laboració amb l’Institut Municipal d’Educació i amb el suport de l’Agència Europea dels Drets Fonamentals (FRA). Com a novetat d’enguany, el Dia de la Diversitat ha comptat amb una activitat adreçada al professorat, organitzada per l’Estratègia BCN Antirumors de l’Ajuntament de Barcelona.

L’alumnat va participar en les activitats proposades per entitats com la Plataforma per la Llengua, Casa Àsia, SOS Racisme, ACATHI, Lafede, l’Associació per la Infància Maltractada o el Centre d’Higiene Mental Les Corts, entre moltes altres. Durant la jornada, els i les joves van compartir les seves conclusions i idees respecte dels drets humans a través de Twitter, en l’activitat de Joves cronistes, i a través de vídeos que van enregistrar amb els seus telèfons mòbils per tot l’espai en l’activitat Imatges de la Diversitat, proposada per l’Albert Folk.

TASCA ha estat responsable, en col·laboració amb Airun i les entitats participants, de les dinàmiques i tallers que s’han dut a terme en el transcurs del projecte, des dels tallers als centres educatius previs i posteriors al Dia de la Diversitat fins l’esdeveniment a l’Espai Jove la Fontana. Es tracta d’un conjunt de propostes lúdiques i pedagògiques pensades per conèixer amb més profunditat els drets fonamentals vinculats al Dia de la Diversitat.

Durant aquest mes de novembre i fins el desembre, s’estan desenvolupant les activitats posteriors a l’esdeveniment, que conviden l’alumnat a proposar accions individuals i col·lectives pels drets humans i assolir un compromís personal i grupal.